سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار ارز در پی مخابره پیامی مهم از ریاض و بغداد به تهران (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس بانک مرکزی: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید پلمب طلافروشی‌های متخلف در مشهد | رئیس اتحادیه: فروشندگان طلا نسبت به بازگشایی مغازه خود اقدام کنند + فیلم (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی به کشور (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعریف متفاوت و باحال درباره کار و اشتغال چرا کیفیت آب شرب در نقاط مختلف مشهد متفاوت است؟ سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟ آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از ساعت ۱۶ امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان مسکن ملی هیچ قراردادی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن ندارند بررسی وضعیت رهن و اجاره در منطقه پنجتن مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاملات مسکن بر اساس وجه رایج کشور منعقد می‌شود بورس همچنان در مدار نزول | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ افزایش قیمت صیفی‌جات در مشهد به دلیل بارندگی‌ها (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند ثبت ۲۵۵ هزار تقاضا در سامانه خودنویس طی ۱۱ ماه بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات برطرف شد دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا (۱۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود+شرایط مشخصات خودرو ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایش ملی فروشگاه‌های متصل به کالابرگ آغاز شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | سمند ۸۲۰ میلیون تومان ناقابل! (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلیل ناترازی بنزین چیست؟ خبر مهم برای متقاضیان خانه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کدام سکه برای سرمایه گذاری بهتر است؟

  • کد خبر: ۱۴۰۱۴۵
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
کدام سکه برای سرمایه گذاری بهتر است؟
خرید سکه، یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه گذاری در روز‌های جاری است و بسیاری از مردم دارایی خود را به سکه تبدیل کرده اند. اما باید کدام سکه را خرید؟ سکه امامی، بهار آزادی، نیم سکه و ربع یا سکه گرمی؟ سؤال دیگری که بسیاری می‌پرسند این است که خرید سکه ضرب ۸۶ بهتر است یا سکه زیر ۸۶؟

به گزارش شهرآرانیوز؛ خرید سکه، یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه گذاری در روز‌های جاری است و بسیاری از مردم دارایی خود را به سکه تبدیل کرده اند. اما باید کدام سکه را خرید؟ سکه امامی، بهار آزادی، نیم سکه و ربع یا سکه گرمی؟ سؤال دیگری که بسیاری می‌پرسند این است که خرید سکه ضرب ۸۶ بهتر است یا سکه زیر ۸۶؟

به گفته کارشناسان، بدترین نوع سکه برای سرمایه گذاری، خرید سکه گرمی و ربع سکه است. چون حباب آن بسیار بالاست. به گفته کارشناسان ۵۰ درصد قیمت ربع سکه حباب است. برای همین است که کارشناسان بازار توصیه می‌کنند مردم برای سرمایه گذاری به سمت ربع سکه نروند. این در حالی است که، چون قیمت ربع سکه از دیگر انواع سکه کمتر است، تقاضای بالاتری برای آن وجود دارد. حتی چند وقت قبل ربع سکه در بازار نایاب شده بود. بهترین نوع سکه‌ای هم که می‌توان خرید، سکه تمام است. اگرچه گران‌تر است، اما نقدشوندگی آن بالاست و فروش آن به سادگی انجام می‌شود. اما از میان دو سکه امامی و سکه بهار آزادی، خرید سکه امامی بهتر است. حباب سکه امامی ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان است.

سکه ضرب سال ۸۶ بهتر است یا نه؟

درباره تاریخ ضرب سکه نیز بین معامله گران بازار، سکه‌های ضرب سال ۸۶ متقاضی بیشتری دارد. سکه‌هایی که تاریخ درج شده روی آن‌ها به سال‌های قبل از ۸۶ برمی گردد معمولا سخت‌تر از سکه‌های جدید خرید و فروش می‌شوند. می‌توان گفت قیمت کمتری هم دارند. پس بهترین نوع سکه برای خرید سکه امامی ضرب سال ۸۶ است و بهتر است سکه قبل سال ۸۶ یا به اصطلاح معامله گران سکه زیر نخریم.

طلای نو بخریم یا دست دوم؟

خرید طلا هم جزو گزینه‌های سرمایه گذاران است. خرید طلا در مقایسه با سکه به خصوص طلای نو، هزینه بالایی برای مشتریان دارد. چراکه افراد هنگام خرید باید علاوه بر پرداخت قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار، مالیات، سود و اجرت ساخت هم پرداخت کنند. اجرت ساختی که گاهی ممکن است بین ۱۰ تا ۳۰ درصد در نوسان باشد. همین عوامل سبب می‌شود خرید طلا به خصوص برای سرمایه گذاری مقرون به صرفه نباشد.

در مرحله بعد خریداران دنبال خرید طلای کارکرده هستند که اگرچه از طلای نو بهتر است، اما هم خرید آن غیرقانونی تلقی می‌شود و هم حدود ۷ درصد هزینه اضافه روی دست خریدار می‌گذارد. چراکه خریدار باید علاوه بر پرداخت قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۷ درصد مالیات هم به فروشنده پرداخت کند. زمان فروش طلا هم مجددا همین مبلغ از طلا کم می‌شود. برای همین خرید طلای دست دوم هم برای سرمایه گذاری‌های میان مدت و بلندمدت خوب است و برای سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت و یکی دو ماهه چندان مقرون به صرفه نیست.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->